ترجمه: محمد ضیایی موید

وقتی [به عنوان وزیر آموزش و پرورش] با هر تصمیمی در وزارتخانه روبه‌رو می‌شوم، اولین سؤال من همیشه یکسان است: «چه تصمیمی، بیشترین سود را برای دانش‌آموزان دارد؟» بهبود آموزش برای هر دانش‌آموز، چشم‌انداز کلی ماست و سعی می‌کنیم تا دانش‌آموزان را در مرکز همه کارها قرار دهیم. به منظور خدمت بهتر به دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنها برای فرصت‌ها و چالش‌های قرن بیست و یکم، نباید فقط به مسائل حاشیه‌ای و جزئی بپردازیم. «برنامه راهبردی وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده برای سال‌های مالی 2018 تا 2022» چارچوبی جسورانه در اجرای دستور کار رئیس‌جمهور برای کمک به موفقیت دانش‌آموزان ما و تقویت رقابت‌پذیری جهانی آمریکا است. ما می‌توانیم با برگرداندن قدرت تصمیم‌گیری به نزدیکان دانش‌آموزان یعنی والدین، مربیان، جوامع محلی و ایالت‌ها، گام‌های قابل توجهی در جهت رفع نواقص آموزش و پرورش آمریکا برداریم.

قانون «هر دانش‌آموزی موفق می‌شود»، که در سال 2015 تصویب شد و در حال حاضر اولین سال اجرای آن است، همین وظیفه را به عهده دارد. ایالت‌های آمریکا با یکدیگر یکسان نیستند و هر یک از آنها چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین مانند هر سازمان دیگر، بهترین راه‌حل‌ها در آموزش، از پایین به بالا خواهد بود، نه از بالا به پایین. اصل سازمانی در قانون «هر دانش‌آموزی موفق می‌شود»، نیز این واقعیت را منعکس می کند: ایالت‌ها، باید در پیشرفت آموزش برای هر دانش آموز در آمریکا پیشگام باشند، نه دولت فدرال. امید ما این است که ایالت‌ها، به نوبه خود، اقدامات صحیحی انجام دهند و والدین و جوامع محلی را توانمند کنند.

اجرای قانون «هر دانش‌آموزی موفق می‌شود»، فقط اولین گام در دانش‌آموز محور کردن هر چه بیشتر آموزش در خدمت به ویژگی‌های منحصر به فرد هر کودک است. هر دانش‌آموز توانایی‌های مختلفی دارد و به روش‌های متفاوتی یاد می‌گیرد. دانش‌آموزان باید به طیف وسیعی از گزینه‌های آموزشی دسترسی داشته باشند و خانواده‌های آنها باید بتوانند محیطی از یادگیری را انتخاب کنند که به بهترین وجه نیازهای فرزندشان را برآورده می‌کند. ضروری است که همه دانش‌آموزان، بدون در نظر گرفتن محل زندگی یا درآمد خانواده خود، از این دسترسی برخوردار شوند.

تحصیلات دانش‌آموزان نباید پس از پایان دوره دبیرستان پایان یابد. مسیرهای زیادی وجود دارد که می‌توانند در تلاش برای یادگیری مادام‌العمر و دستیابی به اشتغال انتخاب کنند، و انتظار می‌رود تعداد دانش‌آموزانی که به دنبال گزینه‌های چهار ساله برای تحصیل در دانشگاه هستند، در سال‌های آینده رشد کند. ما به حمایت از گسترش فرصت‌های موجود در تحصیلات بعد از دوره متوسطه، متعهد هستیم  نیازهای دانش‌آموزان بهتر برآورده شود و مهارت‌هایی که به موفقیت آنها منجر می‌شود، در اختیارشان قرار گیرد.

ما با در دسترس قرار دادن Pell Grants در طول سال شروع به کار کرده‌ایم. این امر به دانشجویان کم درآمد این انعطاف را می‌دهد تا در صورت تمایل، تحصیلات خود را با سرعت بیشتری به پایان برسانند. در نتیجه به طور بالقوه بدهی آنها کاهش می‌یابد و به آنها امکان می‌دهد فصل بعدی زندگی خود را دنبال کنند.

دسترسی به کمک‌های دولت فدرال، به میلیون‌ها دانش‌آموز امکان ادامه تحصیل داده است، اما در بهترین حالت، تجربه وام گیرنده در دستیابی به این وام‌ها و پرداخت آنها، زیر خط استاندارد بوده است. فرم‌های درخواست پیچیده، اعلان‌های گیج کننده و چارچوب‌های اقدام متعدد به عدم وضوح و ایجاد فرایندی سنگین برای وام گیرندگان منجر شده است. این واقعیت ما را بر آن داشته تا با اجرای «محیط پردازش و سرویس‌دهی نسل بعدی»، خدمات ارائه کمک‌های دانشجویی فدرال را تغییر دهیم. هیچ دلیلی وجود ندارد که دانش‌آموزی نتواند درخواست خود برای وام را تلفنی پر کند. هدف ما ایجاد محیطی است که ضمن محافظت از پول‌های مالیات دهندگان، تجربه کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد.

سرانجام، برای ما مهم است که نه تنها به دنبال راهی برای کمک باشیم، بلکه همچنین باید بررسی کنیم که آیا فشاری غیرضروری برای مربیان، مدیران و از همه مهمتر خانواده‌ها ایجاد نکنیم. ما می‌خواهیم فرهنگ نوآوری را در آموزش تقویت کنیم، و این کار با بررسی و حذف قوانینی آغاز می‌شود كه مربیان را از انجام بهترین كاری كه می‌توانند انجام دهند، یعنی آموزش،  دور می‌سازد.

طبق دستورالعمل رئیس‌جمهور درباره اصلاح مقررات، این وزارتخانه در حال بررسی كامل کلیه مقررات و اسناد موجود است تا اطمینان حاصل كند كه آنها به دانش‌آموزان كمك می‌كنند و مانع نباشند. پس از بازبینی اولیه، ما بیش از 600 سند را لغو کردیم تا یافتن منابع ضروری برای خانواده‌ها، مربیان و مدیران آسان‌تر شود.

این وظیفه ماست که آموزش و پرورش را برای پاسخگویی به خواسته‌های همیشه در حال تحول قرن 21 به روز کنیم. با تشکر از حمایت رئیس‌جمهور، و تلاش‌های کلیه کارکنان، وزارت آموزش و پرورش آمادگی انجام این کار را دارد. این سند در چهار هدف راهبردی و ۱۶ اقدام راهبردی تنظیم شده است:

هدف راهبردی ۱: از تلاش‌های ایالتی و محلی برای بهبود نتایج یادگیری برای همه دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی در تمام جوامع محلی حمایت کنید.

اقدام راهبردی ۱- 1: گزینه‌های آموزشی با کیفیت بالا را افزایش دهید و دانش‌آموزان و والدین را در انتخاب آموزشی متناسب با نیازهای آنها توانمند کنید.

اقدام راهبردی 1- 2: دسترسی همه دانش‌آموزان به فرصت‌های آموزشی با کیفیت عالی را فراهم کنید.

اقدام راهبردی 1- ۳: با پشتیبانی از دسترسی دانش‌آموزان به ثبت‌نام دوگانه، یعنی توسعه مهارت‌های شغلی از یک طرف و آموزش علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضیات با کیفیت بالا (STEM)، از طرف دیگر، همه دانش‌آموزان را برای انتقال موفقیت‌آمیز به دانشگاه و مشاغل آماده کنید.

اقدام راهبردی 1- ۴: در اجرای راهبردها و فعالیت‌های مبتنی بر شواهد، که توانایی کارکنان مدرسه و خانواده‌ها را برای حمایت از عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بهبود می‌دهند، از نهادها و موسسات مربوطه حمایت کنید.

هدف راهبردی ۲: فرصت‌های تحصیلات بعد از دوره متوسطه را گسترش دهید، نتایج آموزشی را جهت تقویت فرصت‌های اقتصادی بهبود ببخشید و شهروندی آگاهانه، متفکرانه و مولد را ارتقا دهید.

اقدام راهبردی 2- ۱: از موسسات آموزشی، دانش‌آموزان، والدین و اجتماعات محلی برای افزایش دسترسی و اتمام کالج، یادگیری مادام‌العمر و یادگیری شغلی، آموزش فنی و آموزش بزرگسالان حمایت کنید.

اقدام راهبردی 2- ۲: از نهادها و مؤسسات آموزشی در شناسایی و استفاده از راهبردهای مبتنی بر شواهد یا سایر اقدامات امیدوارکننده برای بهبود فرصت‌های آموزشی و آماده‌سازی موفقیت آمیز افراد برای رقابت در اقتصاد جهانی حمایت کنید.

اقدام راهبردی 2- ۳: از نهادها و موسسات آموزشی که باایجاد و گسترش راه‌های نوآورانه و مقرون به صرفه، صلاحیت‌های لازم را برای دوره‌های بعد از متوسطه یا مهارت‌های مورد نیاز مشاغل فراهم می‌کنند، حمایت کنید..

اقدام راهبردی 2- ۴: با کمک به دانش‌آموزان در سراسر چرخه زندگی، کیفیت خدماتی را که به مشریان ارائه می‌شود، بهبود دهید.

اقدام راهبردی 2- ۵: با ارائه اطلاعات دقیق و به موقع در مورد راه‌های مناسب و گزینه‌های بازپرداخت قابل کنترل، توانایی دانش‌آموزان و والدین در بازپرداخت وام‌های دانش‌آموزی فدرال را افزایش دهید.

هدف راهبردی ۳: کیفیت داده‌های آموزشی و دسترسی و استفاده از آن را از طریق مدیریت بهتر، افزایش حمایت از حریم خصوصی و شفافیت، تقویت کنید.

اقدام راهبردی 3- ۱: نظارت بر داده‌های وزارتخانه، مدیریت چرخه داده‌ها و ظرفیت پشتیبانی از داده‌های آموزشی را بهبود دهید.

اقدام راهبردی 3- ۲: حفاظت از حریم خصوصی داده‌های آموزشی وشفافیت در مورد آنها را در وزارتخانه و اجتماعات محلی بهبود دهید.

اقدام راهبردی 3- ۳: برای تصمیم‌گیری آگاهانه، هم در وزارتخانه و هم در کانون‌های آموزشی، دسترسی و استفاده از داده‌های آموزشی را افزایش دهید.

هدف راهبردی ۴: اثربخشی، کارامدی و مسئولیت‌پذیری وزارتخانه را اصلاح کنید.

اقدام راهبردی 4- ۱: با شناسایی مقررات، فرایندها و سیاست‌ها وقت‌گیر و تلاش برای بهبود یا از بین بردن آنها، ضمن حفاظت از مودیان مالیاتی در برابر ضایعات و سوء استفاده‌ها، دسترسی راحت به مقررات را برای مؤسسات آموزشی فراهم کنید و بار آنها را سبک نمایید.

اقدام راهبردی 4- ۲: خطرات سرمایه‌گذاری را شناسایی، ارزیابی، نظارت و مدیریت کنید.

اقدام راهبردی 4- ۳: با افزایش حمایت از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، سیستم‌ها و داده‌ها، امنیت سایبری وزارتخانه را تقویت کنید.

اقدام راهبردی 4- ۴: با استفاده از اقدامات توسعه حرفه‌ای و پاسخگو بودن، میزان درگیری و آمادگی نیروی کار وزارتخانه را بهبود دهید.

از میان این اقدام‌ها، ۴ مورد دارای اولویت هستند:

اقدام راهبردی ۱- 1: گزینه‌های آموزشی با کیفیت بالا را افزایش دهید و دانش‌آموزان و والدین را در انتخاب آموزشی متناسب با نیازهای آنها توانمند کنید.

(برنامه مدارس چارتری باید تا 30 سپتامبر 2019، 300 مدرسه چارتری جدید را در سطح کشور راه‌اندازی کند. همچنین این برنامه از ثبت‌نام 50،000 دانش‌آموز در این مدارس جدید، پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، وزارت آموزش و پرورش آمریکا تا تاریخ 30 دسامبر 2019، حداقل هر سه ماه یک‌بار، 8 منبع در مورد راهبردهای انتخاب مدرسه منتشر خواهد کرد.)

اقدام راهبردی 2- ۴: با کمک به دانش‌آموزان در سراسر چرخه زندگی، کیفیت خدماتی را که به مشریان ارائه می‌شود، بهبود دهید.

(اداره کمک‌های دانش‌آموزی فدرال باید تا تاریخ 30 سپتامبر 2019، قابلیت دسترسی و کیفیت خدمات خود را بهبود بخشد. این اداره برای دستیابی به این مقصود باید سرعت پاسخگویی خود را به زیر 60 ثانیه برساند، نرخ تماس‌های رها شده را به زیر 3 درصد برساند و کلیه وام‌دهندگان را ملزم کند تا ساعات تماس خود را افزایش دهند و استانداردسازی کنند.)

اقدام راهبردی 3- ۲: حفاظت از حریم خصوصی داده‌های آموزشی وشفافیت در مورد آنها را در وزارتخانه و اجتماعات محلی بهبود دهید.

(وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده تا 30 دسامبر 2019 باید امنیت اطلاعات مؤسسات آموزش عالی را تا 40% افزایش دهد تا بتواند از سیستم‌های فناوری اطلاعات و حریم خصوصی داده‌ها محافظت کند و بر طبق حسابرسی A-133 و قانون گرام- بیچ- بلیلی (GLBA) حسابرسی مؤسسات آموزش عالی را آغاز کند. در نتیجه تا پایان سال 2019، 36 مؤسسه آموزش عالی باید حسابرسی امنیت اطلاعات را پشت سر بگذارند.)

اقدام راهبردی 4- ۱: با شناسایی مقررات، فرایندها و سیاست‌ها وقت‌گیر و تلاش برای بهبود یا از بین بردن آنها، ضمن حفاظت از مودیان مالیاتی در برابر ضایعات و سوء استفاده‌ها، دسترسی راحت به مقررات را برای مؤسسات آموزشی فراهم کنید و بار آنها را سبک نمایید.

(وزارت آموزش و پرورش تا 30 دسامبر 2019 باید 25 قانون اضافی را از اداره مدیریت و بودجه حذف کند تا بدین ترتیب بار نظارتی ذی‌نفعان آموزش را کاهش دهد. در سال 2015 هیچ فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته بود.)

هدف راهبردی ۱: حمایت از تلاش‌های ایالتی و محلی برای بهبود نتایج یادگیری برای همه دانش‌آموزان در تمام جوامع محلی

نتیجه

نتیجه هدف راهبردی ۱ این است که از قانون «هیچ کودکی نباید عقب بماند»، به اجرای قانون «همه دانش‌آموزان موفق می‌شوند»، برسیم. این قانون در دسامبر 2015 به تصویب رسید و مجدداً به قانون «آموزش ابتدایی و متوسطه»، اعتبار بخشید. مهمترین ویژگی‌های این قانون عبارتند از:

این قانون انتظارات بالایی را در تمام دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

رویکرد متعادلی برای آزمون کردن فراهم می‌کند.

فرصت دسترسی به آموزش پیش‌دبستانی با کیفیت را برای کودکان فراهم می‌کند.

در برنامه‌های محلی نوآورانه و مبتنی بر شواهد، سرمایه‌گذاری می‌کند.

از مدارس و دانش‌آموزانی که بیشترین کمک را نیاز دارند، حمایت می‌کند و مداخله آموزشی ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های بارز قانون «همه دانش‌آموزان موفق می‌شوند» این است که به ایالت‌ها آزادی عمل و انعطاف‌پذیری می‌دهد. این قانون همچنان مقررات شفافیت و پاسخگویی به تمام دانش‌آموزان را حفظ کرده است. علاوه بر این، کمک‌هزینه‌ها و برنامه‌هایی که دارای مجوز قانونی هستند به ما اطمینان می‌دهند تمام دانش‌آموزان از آموزش جامع و کاملی برخوردار خواهند شد. این قانون به ایالت‌ها آزادی عمل می‌دهد تا بتوانند بهترین اقدامات را برای کودکان انجام دهند  و در عین حال از دانش‌آموزان محروم، کودکان دارای معلولیت، زبان‌آموزان انگلیسی و سایر دانش‌آموزان آسیب پذیر، حمایت کنند. این قانون، ایالت‌ها را ملزم می‌کند معلمان خوب و محیط آموزشی امن و مثبتی را در اختیار تمام دانش‌آموزان قرار دهند و آن‌ها را برای موفقیت در دانشگاه و محل کار، آماده کنند.‌

قانون «همه دانش‌آموزان موفق می‌شوند»، ایالت‌ها را ملزم می‌کند تا برنامه بلندپروازانه‌ای را توسعه دهند تا شکاف تحصیلی بین دانش‌آموزان متعلق به گروه‌های مختلف را از میان بردارند و به هدف رسمی و دائمی «پیشرفت تمام دانش‌آموزان» دست پیدا کنند. وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده به طور سالانه تمام ایالت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مطمئن شود این ایالت‌ها تمام داده‌های ضروری مربوط به عملکرد دانش‌آموزان و معلمان را در بازه زمانی خواسته شده گزارش می‌کنند. افزایش شفافیت باعث بهبود توانایی‌های والدین و دانش‌آموزان می‌شود و فرصتی را برای ایالت‌ها و سایر ذی‌نفعان آموزش و پرورش و جامعه فراهم می‌کند تا حوزه‌هایی را که نیازمند حمایت فنی هستند شناسایی کنند و آنها را برای دریافت حمایت به وزارتخانه معرفی نمایند.

وزارت آموزش و پرورش در دستیابی به این هدف راهبردی  واهداف مرتبط با آن، کودکان معلول را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. بر اساس قانون «آموزش افراد معلول»، این وزارت باید مطمئن شود تمام کودکان معلول  از آموزش عمومی رایگان و متناسب با نیازهای منحصر به فرد خود بهره‌مند می‌شوند. این آموزش‌ها باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که این کودکان را برای تحصیلات آتی، شغل و زندگی مستقل، آماده کنند.‌ وزارت آموزش و پرورش برای انجام این مسئولیت، در تلاش است تا از حقوق کودکان معلول و والدین آن‌ها محافظت کند، خدمات آموزشی ویژه‌‌ و کمک‌ها و خدمات تکمیلی ارائه شده به این کودکان را بهبود بخشد و کارکنانی را که به این دانش‌آموزان خدمات می‌رسانند، آماده کند. همچنین این وزارت‌خانه برای بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان معلول، کمک‌های فنی و پشتیبانی‌های دیگری را نیز به ایالت‌ها و مناطق مختلف ارائه می‌دهد. وزارت آموزش و پرورش، کمک‌های فنی خود را به شیوه‌های مختلفی ارائه می‌دهد، این شیوه‌ها عبارتند از:

ارائه ابزارها، منابع و پشتیبانی‌های فنی مربوط به درک الزامات قانونی

بررسی عملکرد ایالت‌ها به منظور اطمینان از اجرای قانون

ارائه کمک‌های فردی و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای یادگیری همسال از همسال در مراکز یادگیری گروهی، به منظور آشنا کردن مربیان با متخصصان دروش مختلف و شیوه‌های امیدبخش در ایالات دیگر.

هدف این وزارتخانه از ارائه کمک‌های فنی این است تا از ایالت‌هایی که از روش‌های مبتنی بر شواهد استفاده می‌کنند، حمایت کند و همچنین بهبود مداوم، گزارش عملکرد، درگیر کردن ذی‌نفعان، تخصیص مؤثر منابع و مدیریت عملکرد را در این ایالت‌ها تشویق کند تا بدین ترتیب بتواند فرصت‌ها و اثرگذاری برنامه‌های فدرال را به بیشترین حد خود برساند.

اقدام راهبردی 1- ۱: گزینه‌های آموزشی با کیفیت بالا را افزایش دهید و دانش‌آموزان و والدین را قادر به انتخاب آموزشی متناسب با نیازهای آنها کنید.

وزارت آموزش و پرورش از انعطاف‌پذیری بیشتر در آموزش دوره ابتدایی و متوسطه در ایالت‌ها و مناطق محلی، حمایت می‌کند. همچنین این وزارتخانه، مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی را تشویق می‌کند تا تعداد و کیفیت فرصت‌های آموزشی خود را افزایش دهند تا خانواده‌ها قدرت بیشتری در انتخاب مدرسه داشته باشد. این اقدام راهبردی، به منظور بهبود دسترسی دانش‌آموزان به گزینه‌های آموزشی با کیفیت در طول 12 سال تحصیل انجام می‌گیرد و در آن از گزینه‌های آموزشی مختلف حمایت می‌شود و اطلاعات و امکاناتی در اختیار خانواده‌ها، به ویژه خانواده‌های کم برخوردار، قرار می‌گیرد تا در انتخاب مناسب‌ترین مدرسه برای فرزندشان، به آن‌ها کمک کند. تمام خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بدون توجه به سطح درآمد و محل زندگی باید به مدارس با کیفیت مناسب دسترسی داشته باشند.

این وزارتخانه برای پیاده‌سازی این اقدام راهبردی، مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی را تشویق می‌کند تا گزینه‌های آموزشی خود را افزایش دهند (این مؤسسات برای افزایش گزینه‌های آموزشی می‌توانند از برنامه مدارس چارتری یا برنامه مدارس نمونه[1] استفاده کنند). همچنین این وزارتخانه از روش‌های تأمین بودجه دانش‌آموز محور که با سیستم‌های ثبت‌نام آزاد در مدارس ترکیب شده نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، وزارت آموزش و پرورش با ارائه کمک‌های فنی زیر، از اقدامات ایالت‌ها پشتیبانی می‌کند:

این وزارتخانه، مؤسسات آموزشی را به همکاری با سایر سازمان‌ها و متخصصان حوزه‌های درسی مختلف تشویق می‌کند.

از به کارگیری تکنیک‌های جدید حمایت می‌کند.

بهترین اقدامات را برجسته‌ می‌سازد و آن‌ها را به عنوان معیار قرار می‌دهد.

در اجرای برنامه‌های قانون «تمام دانش‌آموزان موفق می‌شوند»، به ایالت‌ها کمک می‌کند.

اطمینان حاصل می‌کند که بودجه فدرال به طور عادلانه و طبق قانون در میان تمام مدارس، از جمله مدارس چارتری، توزیع شده است.

کیفیت مدارس چارتری را بهبود می‌بخشد و از ایجاد این مدارس حمایت می‌کند.

با فراهم آوردن اطلاعاتی در مورد انواع انتخاب‌هایی که در مورد مدرسه دارند، به والدین و دانش‌آموزان قدرت انتخاب می‌بخشد.

از حقوق دانش‌آموزان محروم، کودکان معلول، زبان‌آموزان انگلیسی و سایر دانش‌آموزان آسیب‌پذیر حمایت می‌کند.

وزارت آموزش و پرورش از طریق این اقدام‌ راهبردی، به دنبال ایجاد فرصت‌های آموزشی جدیدی است تا ازانتخاب مدرسه توسط والدین حمایت کند؛ از جمله سرمایه‌گذاری در مدارس دولتی و خصوصی مورد نظر والدین.

اقدام راهبردی 1- ۲: دسترسی همه دانش‌آموزان را به فرصت‌های آموزشی با کیفیت عالی فراهم کنید.

این اقدام راهبردی به دنبال ویژگی‌هایی است تا قابلیت دسترسی و کیفیت فرصت‌های آموزشی مختلف را تضمین ‌کند. قانون «تمام دانش‌آموزان موفق می‌شوند»، چارچوبی را برای فرصت‌های آموزشی با کیفیت تعریف کرده است، برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

استانداردهای علمی بالا و سنجش‌های با کیفیت برتر

ارائه آموزش جامع و کامل در محیطی امن و سالم که با فناوری‌های روز ادغام شده است

دسترسی به معلمان خوب و طراحی سیستم‌هایی برای همکاری بین ذی‌نفعان آموزش

حمایت از دانش‌آموزان محروم و مداخله آموزشی در برنامه‌های فراگیرانی که با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و ایجاد فرصت‌هایی برای غنی‌سازی اوقات این دانش‌آموزان در قبل، بعد و در طول مدرسه.

تمام دانش‌آموزان، فارغ از رنگ، نژاد، مذهب، جنسیت، ملیت و معلولیت‌شان باید به این فرصت‌های آموزشی دسترسی داشته باشند تا بتوانند تمام توانایی‌های خود را به کار بگیرند. کیفیت، جو عمومی و امنیت مدارس از مؤلفه‌های اساسی یک فرصت آموزشی با کیفیت هستند. راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش در پیاده‌سازی این اقدام راهبردی، حمایت از مؤسسات آموزشی، والدین و جوامع محلی است تا بتوانند ظرفیت خود را در کمک به دانش‌آموزان افزایش دهند و به بهبود نتایج تحصیلی آن‌ها کمک کنند. این وزارتخانه برای پشتیبانی از این افراد و مؤسسات، فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:

کمک‌های فنی و ابزارهایی را در اختیار ایالت‌ها قرار می‌دهد تا از آن‌ها پشتیبانی کند و ظرفیت‌شان را در پیاده‌سازی برنامه‌های قانون «تمام دانش‌آموزان موفق می‌شوند» افزایش دهد.

به منظور بهبود شرایط مدارس، از مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی حمایت می‌کند تا دسترسی به زمان آموزش و یادگیری را بهبود بخشند.

اطمینان حاصل می‌کند که دانش‌آموزان معلول به آموزش‌های خاص و خدمات وکمک‌های ‌مرتبط دسترسی دارند و این خدمات می‌تواند نیازهای ویژه آن‌ها را برآورده کند، مثلاً مطمئن می‌شود که این دانش‌آموزان به برنامه آموزشی بلندپروازانه و فردی شده مناسبی دسترسی دارند یا می‌توانند اهداف چالش برانگیز خود را تحقق بخشند.

از سیستم حسابرسی وزارتخانه، حداکثر بهره را می‌برد. برای مثال به منظور کمک به ایالت‌ها در بهبود نتایج و عملکرد دانش‌آموزان معلول، سیستم حسابرسی نتایج اداره آموزش استثنایی و خدمات توان‌بخشی را به کار می‌گیرد. 

در بهبود و توسعه زیرساخت‌های فنی و ارتباطی و رشد حرفه‌ای مؤسسات آموزشی، به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند فناوری‌های جدید را با آموزش‌های خود ادغام کنند.

با استفاده از منابع دیجیتال با کیفیت، دسترسی بیشتر به تجارب یادگیری قابل انتقال را فراهم می‌آورد. مثلاً منابع دیجیتال مجاز و رایگانی را به خصوص برای دانش‌آموزان مناطق روستایی فراهم می‌کند.

این وزارتخانه با اجرای سخت‌گیرانه قوانین حقوق شهروندی و ارائه کمک‌های فنی به مدارس، به آن‌ها کمک می‌کند قوانین حقوق شهروندی را پیاده‌سازی کنند و بدین ترتیب، عدالت و تعالی آموزشی را در سرتاسر کشور بهبود می‌بخشد.

داده‌های مربوط به برنامه‌های ایالتی قانون «تمام دانش‌آموزان موفق می‌شوند»، از جمله داده‌های مربوط به شرایط یادگیری و اثربخشی مربیان را کنترل می‌کند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد تا مردم را از اهداف و فعالیت‌های مؤسسات آموزشی دولتی آگاه کند.

با ارائه کمک‌های فنی به زبان‌آموزان انگلیسی و انتشار تحقیقات و اطلاعات جدید در مورد تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان، از پیاده‌سازی راهبرد‌های مبتنی بر شواهد در برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی حمایت می‌کند.

داده ها و اطلاعات مربوط به عملکرد  ایالت‌ها در برنامه قانون آموزش به افراد معلول، از جمله برنامه بهبود یکپارچه ایالتی را کنترل می‌کند و آن‌ها را با عموم مردم به اشتراک می‌گذارد تا مردم بدانند که هر ایالت چه مقدار از الزامات قانون را پیاده کرده و تا چه میزان موفق شده نتایج تحصیلی دانش‌آموزان معلول را بهبود بخشد.

با ارائه کمک‌های فنی به مؤسسات ایالتی و تأمین‌کنندگان محلی، از بهبود نتایج تحصیلی کودکان معلول حمایت می‌کند.

از طریق اداره برنامه‌های آموزش ویژه و مراکزی که توسط این اداره پشتیبانی می‌شوند، منابع و کمک‌های فنی را به ایالت‌ها، مدارس، مراکز پیش‌دبستانی و خانواده‌ها ارائه می‌دهد تا از این طریق بتواند کودکان معلول را با حمایت از برنامه‌های مداخله زودهنگام، به مهدکودک‌ها و سپس به پیش‌دبستانی انتقال دهد.

اقدام راهبردی 1- ۳: با پشتیبانی از دسترسی به ثبت‌نام دوگانه، توسعه مهارت‌های شغلی و آموزش علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضیات با کیفیت بالا (STEM)، همه دانش‌آموزان را برای انتقال موفقیت‌آمیز به دانشگاه و مشاغل آماده کنید.

وزارتخانه آموزش و پرورش می‌تواند با کمک این اقدام راهبردی، به مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی کمک کند تا برنامه‌های آموزشی جامع و کاملی را به کار بگیرند و دانش‌آموزان را برای دانشگاه و کار آماده کنند. تمام دانش‌آموزان، از جمله دانش‌آموزان معلول و دانش‌آموزان محروم از تحصیل، حق دارند به حداکثر توانایی‌های بالقوه خود دست پیدا کنند. تمام دانش‌آموزان باید این فرصت را داشته باشند تا برای دانشگاه یا کاری ارزشمند آماده شوند.

دسترسی دانش‌آموزان دبیرستانی به دوره‌های تحصیلی فشرده به منظور کسب مدرک دانشگاهی، مانند دوره جایگزینی در سطح پیشرفته یا دوره لیسانس بین‌المللی و برنامه‌های ثبت‌نام دوگانه یا ثبت‌نام همزمان در مدرسه و کالج، برای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این برنامه‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند برای انتقال به کالج یا محیط کار آماده شوند. این وزارتخانه طبق برنامه پشتیبانی و غنی‌سازی تحصیلی دانش‌آموز که توسط برنامه‌های Title IV-Part A و ESSA تأیید شده‌ است، از مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی حمایت می‌کند تا آموزش کاملی را به تمام دانش‌آموزان ارائه دهند.

این وزارتخانه همزمان با پیاده‌سازی دستورالعمل رییس‌جمهور در مورد گسترش كارورزی در آمریكا، به مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی انگیزه می‌دهد تا مدل‌های کسب درآمد و یادگیری را برای دانش‌آموزان متوسطه توسعه دهند و از این طریق، از هدف راهبردی خود نیز پشتیبانی می‌کند. این مدل‌ها در واقع یک برنامه درسی مبتنی بر شغل، یک تجربه کاری مرتبط و کمک مالی دانش‌آموزی را با هم ادغام می‌کنند. وزارتخانه برای تحقق این اقدام راهبردی، کمک‌کنندگان مالی را تشویق می‌کند تا فرصتهایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و آن‌ها را برای دانشگاه و محیط کار آماده کنند. علاوه بر این، وزارتخانه آموزش و پرورش فعالیت‌های زیر را نیز انجام می‌دهد:

به منظور حمایت از افراد آسیب‌پذیر (مثل دانش‌آموزان مناطق روستایی) و انتقال موفقیت‌آمیز آن‌ها به دانشگاه و محیط کار، کمک‌های فنی و خدماتی را به مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی ارائه می‌دهد.

بر اهمیت مهارت‌های STEM (به عنوان مثال توانایی حل مسئله و تفکر انتقادی) و سواد مالی مورد نیاز برای آمادگی شغلی، تأکید می‌کند.

کمک‌های فنی مخصوصی را به مؤسسات توانبخشی حرفه‌ای ایالتی، نهادهای کارآموزی شخص ثالث، کارفرمایان و تأمین‌کنندگان آموزش ارائه می‌دهد. این کمک‌های فنی بیشتر بر راهبرد‌ها و فعالیت‌های مرتبط تمرکز دارند و به منظور حمایت از مشارکت افراد معلول در دوره‌های کارآموزی جدید و فعلی، طراحی شده‌اند.

به منظور پشتیبانی از شغل و آموزش بزرگسالان، کمک‌های فنی‌ مرتبط را به مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی ارائه می‌دهد.

کمک‌های فنی مخصوصی را در اختیار ایالت‌ها قرار می‌دهد تا خدمات ویژه‌ای را برای انتقال جوانان معلول به محیط کار در نظر بگیرند و بدین ترتیب مطمئن شوند که این دانش‌آموزان به شکل آرام و مؤثری از محیط دبیرستان وارد محیط دانشگاه یا محل کار می‌شوند.

اقدام راهبردی 1- ۴: در اجرای راهبردها و فعالیت‌های مبتنی بر شواهد، که توانایی کارکنان مدرسه و خانواده‌ها را برای حمایت از عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بهبود می‌دهند، از نهادها و موسسات حمایت کنید.

این هدف راهبردی، بر سرمایه‌گذاری عمومی در آموزش و پرورش تمرکز دارد که به بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان منجر می‌شوند. این وزارتخانه برای تولید، جمع‌آوری و توزیع شواهد مورد نیازش، از داده‌های معتبر و قابل اعتماد، تحقیقات قوی و ارزیابی‌های دقیق استفاده می‌کند. این شواهد به ایالت‌ها و مدارس کمک می‌کنند تا بفهمند کدام روش‌ها، تحت چه شرایطی، روی چه دانش‌آموزانی جواب می‌دهند. وزارت آموزش و پرورش به واسطه این اقدام راهبردی، در حال پشتیبانی از ایالت‌هایی است که مقررات قانون «همه دانش‌آموزان موفق می‌شوند» را پیاده‌سازی می‌کنند. این ایالت‌ها برای شناسایی مداخلات آموزشی مناسب، به استفاده از شواهد نیاز دارند.

قانون «همه دانش‌آموزان موفق می‌شوند» از این مسئله آگاه است که مسئولیت اصلی ایجاد، بهبود و حفظ سیستم‌های آموزش عمومی، بر عهده مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی قرار دارد. بنابراین راهبرد‌های پیاده‌سازی این اقدام راهبردی بر تأمین منابع و حمایت از مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی تمرکز دارد تا در شناسایی، اجرا و گسترش راهبرد‌های مبتنی بر شواهد، به آن‌ها کمک کند. بدین ترتیب، این وزارتخانه، منابع موجودی را که توسط شواهد، پشتیبانی شده‌اند، در اختیار دانش‌آموزان دریافت‌کننده این کمک‌ها قرار می‌دهد و با شرکای بیرونی نیز همکاری می‌کند تا بتواند منابع را میان مدارس مورد نظر توزیع کند.

این وزارت تا به امروز به منظور تعیین چارچوبی برای ارائه کمک فنی به پیاده‌سازی شواهد مربوط به قانون «همه دانش‌آموزان موفق می‌شوند»، چند دستورالعمل‌ غیر نظارتی را ارائه داده است. این دستورالعمل‌ها که سرمایه‌گذاری‌های آموزشی با استفاده از شواهد، را تقویت می‌کنند، یک فرایند تصمیم‌گیری پنج مرحله‌ای را برای پیشرفت مداوم و بهبود نتایج تحصیلی دانش‌آموزان پیشنهاد می‌دهند. این دستورالعمل مانند چارچوبی است که کمک‌های فنی این وزارتخانه در پیاده‌سازی مفاد قانون را مشخص می‌کند. این وزارتخانه به کمک‌رسانی به ذی نفعان خود ادامه خواهد داد. یک اصل کلیدی که در میان تمام این راهبرد‌ها وجود دارد، کمک فنی مداومی است که به طو مداوم به گسترش ظرفیت‌ها و توانایی‌های ذی‌نفعان آموزشی ادامه می‌دهد و بر نیازهای خاص ایالتی و محلی تمرکز دارد. این وزارتخانه همچنان به فراهم‌سازی شواهد برای راهبرد‌های مؤثر ادامه خواهد داد تا آموزش و یادگیری را بهبود بخشد و نتایج فعالیت‌هایش را در ایالت‌ها و حوزه‌های آموزشی منتشر کند و در دسترس عموم قرار دهد.

تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد این هدف راهبردی، خانواده‌ها را نیز در بر می‌گیرد و با تقویت توانایی خانواده‌ها در کمک به رشد تحصیلی فرزندشان، آنها را نیز مورد حمایت قرار می‌دهد. این وزارتخانه برای کمک به کودکان معلول، همچنان از شبکه‌های آموزش والدین و مراکز اطلاعاتی و مراکز منابع والدین در سرتاسر آمریکا، حمایت خواهد کرد. این مراکز موظفند اطلاعات و آموزش‌های مربوط به معلولیت، حمایت‌های ارائه شده توسط قانون «آموزش افراد دارای معلولیت» و حقوق ارائه شده توسط سایر قوانین، و همچنین اطلاعاتی را در مورد منابع محلی و ایالتی و ملی برای حمایت از کودکان معلول، در اختیار والدین آن‌ها قرار دهند. مراکز منابع والدین بر افراد منزوی و کم‌برخورداری تمرکز دارند که دارای فرزند معلول هستند؛ این افراد ممکن است درآمد پایینی داشته باشند یا از سواد انگلیسی ضعیفی برخوردار باشند.

برنامه‌ها و شرکای خارجی مؤثر

اداره آموزش ابتدایی و متوسطه، با مدیریت برنامه‌های Title I و Title IV-Part A و ایجاد فرمولی برای تأمین بودجه دانش‌آموزان بر اساس نیازهای آن‌ها، یکی از مهمترین شرکای این اقدام محسوب می‌شود. اداره آموزش ویژه و خدمات توان‌بخشی از اجرای قانون آموزش افراد معلول، که شامل مراکز والدین و قانون توان‌بخشی 1973 می‌شود، حمایت می‌کند. اداره نوآوری و پیشرفت، برنامه‌هایی را برای ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی پیاده‌سازی کرده که به دستیابی به این اهداف راهبردی کمک می‌کنند. این برنامه‌ها عبارتند از برنامه مدارس چارتری و برنامه تحقیقات آموزش و نوآوری. در آخر هم، مؤسسه علوم تربیتی، اداره حقوق شهروندی، اداره تحصیل زبان انگلیسی و اداره آموزش‌های شغلی، فنی و آموزش مخصوص بزرگسالان، نیز در دستیابی به این اهداف راهبردی نقش داشته‌اند.

راهبرد‌های سرمایه انسانی

قانون «همه دانش‌آموزان موفق می‌شوند»، نوآوری‌های محلی و استفاده از شواهد را تشویق می‌کند تا مطمئن شود تمام دانش‌آموزان در سرتاسر آمریکا برای انتقال به دانشگاه و محیط کار، آماده هستند. بنابراین، راهبرد‌های سرمایه انسانی که از این هدف راهبردی پشتیبانی می‌کنند، بر توسعه ظرفیت درونی ناظران برنامه تمرکز دارند تا در پیاده‌سازی قانون به مؤسسات آموزشی ایالتی و محلی کمک کنند. وزارت آموزش و پروش برای توسعه این ظرفیت درونی، باید نیزاسنجی کند، آموزش ضمن خدمت را برای معلمان فراهم نماید، آموزش‌های کلاسی برگزار کند و فرصت‌هایی را برای توسعه ایجاد کند تا به واسطه این فعالیت‌ها بتواند شکاف دانشی، مهارتی و ظرفیتی را از بین ببرد و توانایی کارمندان در ارائه کمک‌های فنی را بهبود بخشد و از انتقال و پیاده‌سازی قانون حمایت کند.‌

این راهبرد سرمایه انسانی با انجام  تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری، به وزارت آموزش و پرورش اطمینان می‌دهد تمام نیروهای انسانی کاملاً هم‌سو و هم‌راستا با مأموریت‌ها، اهداف و راهبردهای سازمان عمل می‌کنند.

 هدف راهبردی 2: به توسعۀ فرصت‌های آموزشی در دورۀ آموزش عالی[2] بپردازید. با بهبود نتایج، فرصت‌های اقتصادی را رشد دهید و بدین ترتیب شهروندان را به افرادی آگاه، متفکر و کارآمد ارتقا دهید.

نتیجه

هدف راهبردی2 و اقدام‌های راهبردی 2- 1 تا 2- 5 بر توسعه‌ی تلاش‌های وزارتخانه جهت حمایت از روش‌های مبتکرانه، در دسترس و مقرون به صرفه در حوزۀ آموزش عالی و مهارت‌های کارآموزی تمرکز دارد. علاوه بر پشتیبانی از توسعه فرصت‌های آموزش عالی، این وزارتخانه با تمرکز بر مسئله استطاعت مالی، ابتکار عمل بسیاری در این زمینه به خرج داده است. این ابتکارات به وام‌گیرندگان اطمینان خاطر می‌دهد که ضمن بهره‌مندی از بهترین اطلاعات ممکن برای انتخاب برنامه‌های درسی آموزش عالی، از اطلاعاتی که می‌تواند در بازپرداخت وام به آن‌ها کمک کند نیز بهره‌مند شوند. این بخش همچنین به دانش‌آموزان درباره کمک‌های مالی و تعهدات بازپرداخت توضیحات مناسبی ارائه خواهد داد.

این که وزارتخانه، تلاش‌ها و حمایت‌های کشوری و موسسات خود را در راستای ایجاد روش‌‌های شغل‌یابی، به‌عنوان جایگزینی برای گرفتن مدرک تحصیلات آموزش‌های عالی، معطوف کرده، از اهمیت زیادی برخوردار است. به ویژه برای آن دسته از گروه‌هایی که بیش از سایرین با موانع شغل‌یابی مواجه هستند، مانند معلولان. وزارتخانه به‌طور خاص خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

پشتیبانی از روش‌های مبتکرانه و مقرون به صرفه برای دریافت مدرک تحصیلی آموزش عالی به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر از طریق:

توسعه برنامه‌های تحصیلی که با سرعت بیشتری به پایان می‌رسند.

همکاری با صنایع و کارفرمایان

به‌ حداقل رساندن موانع اجرا و دسترسی

توسعه‌ی تلاش‌های گسترده وزارتخانه، شامل:

بهبود شرایط استطاعت مالی تمام خانواده‌ها و دانش‌آموزان با اطلاع‌رسانی همگانی دربارۀ روند کمک‌های مالی دولتی

برقراری ارتباط با ارائه‌دهندگان خدمات آموزشی، دربارۀ تأمین بودجه و مسئولیت‌های تأمین‌کننده

ساده‌سازی کارایی داخلی جهت زمینه‌‌سازی در تهسیل بازپرداخت وام دانش‌آموزی

تقویت محیط مثبت و امن با به‌کارگیری موارد زیر:

ارائه راهکارهای موثر به پرسنل مدرسه

ترویج بهترین روش‌های جلوگیری از تحقیر، خشونت و اقدامات منجر به اخلال در مدارس

توسعه ابزار و منابع دفتر کمک‌های دانش‌آموزی فدرال (FSA)، جهت افرایش خدمات به مشتریان با استفاده از:

شناسایی سازوکارهای جدید برای ارائه خدمات به مشتری

خدمات‌رسانی برتر از طریق بازخورد‌های سیستم کمک‌های دانش‌آموزی فدرال با ارائه پاسخ‌های به‌ موقع و دقیق.

اقدام راهبردی 2- 1: از مؤسسات آموزشی، دانش‌آموزان، والدین و انجمن‌ها در راستای افزایش سطح دسترسی به کالج و به پایان رساندن دوره‌های کالج، یادگیری و پرداختن به کارهای مورد علاقه به ‌صورت مادام‌العمر و آموزش فنی بزرگسالان حمایت کنید.

این اقدام راهبردی پشتیبان توانایی دانش‌آموزان است تا آن‌ها بتوانند به طیف وسیعی از فرصت‌های دورۀ آموزش عالی دسترسی پیدا کنند و به نحو احسن این دوره را به پایان برسانند. به تشخیص وزارتخانه، مسیرهای متنوع و گوناگونی از اشتغال و تحصیلات عالی پیش روی دانش‌آموزان قرار داده خواهد شد تا تحت این اقدام راهبردی، دسترسی به این فرصت‌های آموزشی و اتمام این دوره‌ها در تمام مراحل زندگی دانش‌آموز میسر شود.

سیاست‌های اجراییِ‌ این اقدام راهبردی، بر حمایت از ذی‌نفعان آموزش تأکید دارد تا آن‌ها برای افزایش سطح دسترسی به فرصت‌های آموزش عالی و اتمام دوره‌های مربوطه تلاش کنند. برخی از راهبرد‌های اصلی عبارتند از:

ارائه اطلاعات درباره هزینه‌ها و خروجی‌های بالقوه مرتبط با فرصت‌های متنوعی از آموزش عالی که در دسترس آن‌ها قرار دارد؛ به خانواده‌ها و دانش‌آموزان، هم به صورت دیجیتال و هم کاغذی.

تقویت برنامه‌های کمک‌هزینه‌ای به منظور افرایش فرصت‌های موفقیت در دوره دبیرستان

رفع موانع غیر ضروری برای دستیابی به مسیرهای آموزش خلاقانه با هدف موفقیت در دوره دبیرستان

با کمک مذاکره‌کنندگان متنوع، بسته‌های تنظیم کیفیت منعکس‌کنندۀ اولویت‌های دولت، تکمیل شوند.

تقویت روابط ذی‌نفعان با راه‌هایی همچون:

شناسایی و به‌کارگیری شرکای ملی، منطقه‌ای و محلی که دسترسی و توانایی تأثیرگذاری بر دانش‌آموزان، والدین یا وام‌گیرندگان دارند.

استفاده از فرصت‌های موجود به عنوان اهرم فشار، جهت افزایش سطح انتشار اطلاعات مهم برنامه‌ها میان شرکا، از طریق ارتباط حضوری یا دیجیتال.

شناسایی فرصت‌ها از طریق جلسات گفتگوی گروهی و آموزش همکاری مشترک با شرکا برای بهبود نظارت نهادی و قابلیت پردازش امور مالی فدرال

اجرای برنامه‌ای که به مشارکت‌کننده‌ها، امکان می‌دهد، به‌طور جمعی در پیشرفت‌ تکنولوژی مبتنی بر فضای اینترنت، همکاری کنند.

برگزاری رویدادهای فصلی که مشارکت‌کنندگان را به شرکت در جلسات گفتگوی گروهی تشویق می‌کند. آن‌ها در این جلسات بهترین اقدامات خود در انجمن کمک‌های مالی فدرال را به اشتراک می‌گذارند.

ایجاد یک کمپین ملی آگاهانه و خلاقانه (مرتبط با مشارکت‌کنندگان) با هدف‌‌گرفتن بر دانش‌آموزان، والدین و وام‌گیرندگان، به‌منظور بهترکردن شرایط اطلاع‌رسانی دربارۀ روند کمک‌های مالی و در نتیجه بهبود در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با اخذ وام.

پشتیبانی از ترویج محیط‌های امن که منجر به یادگیری مادام‌العمر خواهد شد. این هدف با انجام اقدامات گسترده، حصول اطمینان از حمایت‌های Title IX، تحقیق دربارۀ حقوق شهروندی و تخلف از Clery Act  است.

ارائه کمک‌های فنی برای کمک به موسسات، جهت دستیابی به اجرای قوانین مدنی که OCR بر آن تأکید دارد.

اقدام راهبردی 2- 2: از نهادها و موسسات آموزشی، در شناسایی و به‌کارگیری استراتژی‌های مبتنی بر شواهد یا سایر اقدامات امیدبخش، برای بهبود فرصت‌های آموزشی و آماده‌سازی افراد به‌صورت موفقیت‌آمیز برای رقابت در اقتصاد جهانی حمایت کنید.

این اقدام راهبردی، مبتنی بر بهبود فرصت‌های آموزشی برای نیروی کار موجود و آینده است. همکاری موسسات آموزشی با صنایع مختلف، برای کسب اطمینان از کیفیت تحصیل در دوره متوسطه و آماده‌ شدن دانش‌آموزان به حد کفایت برای موفقیت در بازار کار ضروری است. همچنین لازم است این بخش تعهد خود را نسبت به افراد دارای معلولیت حفظ کند و در همین راستا با نهاد‌های ایالتی و محلی برای ارائه آموزش‌های شغلی و خدمات پشتیبانی مطابق با قانون نوآوری و فرصت نیروی کار[3]، همکاری کند. سیاست‌های اجرایی در این اقدام راهبردی، بر بهبود فرصت‌های تحصیلی، آموزشی و خدمات پشتیبانی برای نیروی متمرکز است. برخی از آن‌ها عبارتند از:

تأمین بودجه و کمک‌های فنی به ایالت‌ها و ارائه خدمات تحصیلی و حرفه‌ای محلی برای گسترش و تقویت برنامه‌ی مسیرهای شغلی (از جمله برنامه‌های STEM)، برنامۀ انتقال به بازار کار، مشاورۀ شغلی و سایر خدمات حمایتی.

تهیه و انتشار مدارک در مورد مهارت‌های شغلی، آموزش فنی و استراتژی‌های آموزش عالی

مشارکت با سایر نهاد‌های فدرال، ایالت‌ها، کارفرمایان و سازمان‌های غیردولتی برای حمایت از راهبردهایی که تحصیلات، توسعۀ مهارت‌های شغلی و خدمات پشتیبانی را یکپارچه می‌کند و بدین‌ترتیب زمینه را برای اشتغال رقابتی در صنایعی که تقاضای بالا دارند از جمله زمینه‌های STEM فراهم می‌آورد.

ارائه کمک‌های فنی به کارفرمایانی که برای به‌کارگیری افراد معلول در اشتغال یک‌پارچۀ رقابتی، تلاش می‌کنند.

تشویق به همکاری بیشتر میان کارفرمایان، نهاد‌های آموزش دولتی و محلی و موسسات آموزش عالی به‌ منظور گسترش، بهبود کیفیت و دسترسی به فرصت‌های یادگیری مبتنی بر کار، از جمله فرصت کارآموزی.

پشتیبانی از توسعه، ارزیابی و تکثیر الگوهای مقرون به صرفه که موجب بهبود در نتایج تحصیلات عالی و خروجی اشتغال خواهند شد؛ از جمله استفاده از مدل هزینه‌کردن برای موفقیت[4] و الگوهای تأثیر جمعی[5].

تشویق به مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی، در فرصت‌های مناسب.

اقدام راهبردی 2- 3: از نهاد‌ها و موسسات آموزشی، هنگامی که مشغول ایجاد یا گسترش مسیرهای مبتکرانه و مقرون به صرفه در زمینه مشاغل مرتبط با رشتۀ تحصیلی هستند، حمایت کنید. در اینجا منظور از مشاغل مرتبط، مشاغلی است که با ارائه مدرک تحصیلی آموزش عالی یا ارائه مدرک کارآموزی واگذار می‌شوند.

این هدف استراتژیک متمرکز بر مسیرهای آموزشی مبتکرانه و مقرون به‌صرفه است که درنهایت منجر به افزایش تعداد شهروندان تحصیل‌کرده با مشاغل کیفی می‌شود. همکاری دانش‌آموزان و دانشجویان با آژانس‌ها و موسسات آموزشی برای بهبود توانایی آن‌ها به منظور رقابت در اقتصاد جهانی که به‌طور مداوم در حال تغییر است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این همکاری از طریق ایجاد برنامه‌های جدید یا گسترش برنامه‌های موجود که امکان واگذاری مشاغل مرتبط به افراد را فراهم می‌آورد شکل می‌گیرد. در این‌جا منظور از مشاغل مرتبط، مشاغلی است که با ارائه مدرک تحصیلی آموزش عالی یا گواهی تسلط بر مهارت‌ و آمادگی برای ورود به بازار کار، واگذار می‌شوند. سیاست‌های اجرایی این هدف استراتژیک بر مشارکت با ذی‌نفعان آموزش برای ایجاد یا گسترش مسیرهای مبتکرانه و مقرون‌ به صرفه‌ای منجر به هدایت به سوی مشاغل کیفی می‌شوند متمرکز است. برخی از این سیاست‌ها عبارتند از:

تأمین بودجه و منابع کمک‌های فنی برای توسعه، ارزیابی و تکرار روش‌ها و برنامه‌هایی که دسترسی به مسیرهای آموزشی و شغلی مناسب را گسترش می‌دهند.

ارائه کمک‌های فنی مبتنی بر قانون نوآوری و فرصت نیروی کار[6] و قانون آموزش فنی‌حرفه‌ای کارل دی پرکینز[7] برای پشتیبانی از اشتغال مطلوب، کمک‌های فنی و حمایت از آموزش بزرگسالان.

ترویج سیاست‌ها و برنامه‌هایی که باعث کاهش هزینه و تسریع در زمان لازم برای کسب گواهی کیفی و توسعۀ مهارت‌های قابل عرضه در بازار می‌شود؛ ‌مثل هدایت شغلی و تحصیلی، آموزش مبتنی بر صلاحیت[8]، ثبت‌نام دوگانه[9]، توافق‌نامه انتقالی در سطح کشور و موسسات، آموزش مبتنی بر کار، کارآموزی و اصلاحات آموزش پزشکی. این‌ها ممکن است از طریق مسیرهای زیر میسر شود:

تشویق نهاد‌های دولتی و محلی برای ارتقای برنامه‌ریزی آموزش عالی و حمایت از گسترش کیفیت ثبت‌نام دوگانه برای کاهش هزینه‌ها و تسریع در کسب گواهی

استفاده از ارتباطات وزارتخانه برای ارائه روش‌های نویدبخش در سطح منطقه، ایالت و موسسات به تمام مخاطبان مربوطه در قالب‌های مورد نیاز ایشان

جستجوی رو‌ش‌های رفع موانع قانونی بر اساس روندهای مذاکره که در قانون آموزش عالی[10] و قانون رویه‌های اداری[11]، آمده است.

مشارکت با سایر نهاد‌های فدرال، کارفرمایان و سازمان‌های غیردولتی برای افزایش سطح دسترسی و مشارکت در آموزش و توسعه مهارت‌های شغلی که منجر به ایجاد مهارت‌های قابل عرضه در بازار و کسب مدارک کیفی آموزش عالی خواهد شد.

کاوش در موقعیت‌های آزمایشی موجود یا جدید از طریق:

استفاده از موقعیت‌های مبتکرانۀ آزمایشی که در حال حاضر وجود دارند و می‌توان به وسیله آن‌ها اثربخشی انعطاف قانونی و نظارتی را برای مشارکت موسسات ذیل قانون Title-IV، که به پرداخت کمک‌هزینه دانش‌آموزی می‌پردازد، ارزیابی کرد.

بررسی نتایج تجارب فعلی، مانند ثبت‌نام دوگانه، ارزیابی آموزش‌های گذشته، آموزش مبتنی بر صلاحیت، ارزیابی مستقیم و محدود کیفیت آموزشی از طریق مشارکت‌های نوآورانه، برای کشف تغییرات در مقررات و اساسنامه‌هایی که پتانسیل سوددهی به تمام موسسات آموزش عالی و دانش‌آموزان آن‌ها را دارند.

اقدام راهبردی 2- 4: بهبود کیفیت خدمات مشتریان در طول چرخه کمک به دانش‌آموزان

این اقدام راهبردی بر خدمات ارائه ‌شده به مشتریان که از سوی وزارتخانه در اختیار دانش‌آموزان، والدین، وام‌گیرندگان و موسسات قرار می‌گیرد، متمرکز است. وزارتخانه برای بهبود نحوه خدمات‌رسانی به مشتریان خود، از بهترین ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند تا خدمات وام‌دهی خود را مدرن کند و در همین راستا این ظرفیت‌ها به آمریکایی‌ها برای استفاده از وام‌های دانش‌آموزی فدرال، قرار می‌دهد. تمرکز این بخش بر بهبود خدمات مشتریان مانند بهبود در سطح سرعت و دسترسی از طریق فناوری‌های مدرن و کانال‌های ارتباطی خواهد بود. وزارتخانه بهترین محیط خدماتی و پردازشی جهان را که قادر به حفظ مدیریت رو به رشد سهام کمک‌ هزینه دانش‌آموزی فدرال است ارائه خواهد کرد. سیاست‌های اجرایی این هدف استراتژيک بر بهبود کلی اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های FSA و کمک به دریافت‌گنندگان وام‌ها برای درک تعهداتشان است. برخی از این سیاست‌ها عبارتند از: 

ارتقای سطح دسترسی، آموزش و ابزار برای کمک به موسسات آموزش عالی به منظور درک بهتر مسئولیت‌ها  و الزامات تحت HEA

هدایت کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند با هدف افزایش دسترسی و آگاهی موسسات حاشیه‌ای و دانش‌آموزان اقلیت از برنامه‌های کمک‌هزینه‌ای فدرال

تقویت و اصلاح سیستم پیام‌رسانی FSA به مشتریان با بهبود روش‌های مواجهه عمومی در وب سایت اصلی آن[12] که با استفاده از تحلیل مشتریان و خرج ذی‌نفعان هدایت می‌شود.

مشارکت با ذی‌نفعان FSA، شامل مشاوران راهنما در دبیرستان‌ها، گروه‌های جامعۀ محلی، ایالت‌ها‌، نهادهای دولتی و گروه‌های غیرانتفاعی برای بهبود در درک، طراحی و ارائه اطلاعات و ابزارهای FSA.

اقدام راهبردی 2- 5: با ارائه اطلاعات دقیق و به‌موقع، ابزارهای مرتبط و گزینه‌های بازپرداخت قابل کنترل، توانایی دانش‌آموزان و والدین را در بازپرداخت وام‌های دانش‌آموزی فدرال افزایش دهید.

این اقدام راهبردی به دنبال بهبود نحوۀ تعامل وزارتخانه با ذی‌نفعان، از طریق FSA است. این وزارتخانه سازوکاری تببین خواهد کرد تا بتوان گزینه‌های پیش روی دانش‌آموزان و والدین را برای بازپرداخت وام دانش‌آموزی فدرال در قبل، بعد و طول دورۀ اخذ گواهی آموزش عالی پیگیری کرد. سیاست‌های اجرایی این اقدام راهبردی بر تهیه ابزارها و اطلاعات لازم برای افزایش توانایی دانش‌آموزان و والدین در بازپرداخت وام دانش‌آموزی فدرال متمرکز است. برخی از این سیاست‌ها عبارتند از:

ایجاد چارچوبی درباره ممانعت‌های از پیش موجود که به دانش‌آموزان امکان می‌دهد اطلاعات مربوط به گزینه‌های بالقوه‌ی مرتبط با کالج و هزینه‌ها و درآمدهای مربوط به آن، مشاوره و راهنمایی دربارۀ وام‌ها، گزینه‌های بازپرداخت وام و مزایای وام‌گیرنده را درک و به‌ آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

حمایت از سیاست‌های افزایش دسترسی به آموزس عالی و ترویج وام‌گرفتن مسئولانه

ایجاد محیط خدماتی مدرن که به مشتریان امکان می‌دهد اطلاعات دقیق زمان مناسب تکمیل فرم درخواست وام دانش‌آموزی از فدرال به‌صورت رایگان، خدمات وام‌دهی و گزینه‌های متعدد خدمت‌رسانی به مشتری را کسب کنند.

اجرای یک روش‌ ارزان قیمت به منظور ایجاد ارتباطات گسترده و اطلاع‌رسانی هدفمند برای گسترش دسترسی FSA و بهبود ارتباط با دانش‌آموزان و مشتریان.

برنامه‌ها و شرکای خارجی مؤثر

این اقدام راهبردی ذی‌نفعان داخلی و خارجی را در بر می‌گیرد. ذی‌نفعان داخلی شامل موارد زیر هستند:

دفتر معاونت وزیر

دفتر آموزش تحصیلات عالی

دفتر کمک‌‌های دانش‌آموزی فدرال

دفتر شغلی، فنی و آموزش بزرگسالان

دفتر آموزش ویژه و خدمات توانبخشی

مرکز ملی آمار آموزشی

دفتر برنامه‌ریزی، ارزیابی و توسعه سیاست‌ها

دفتر حقوق مدنی

برخی از ذی‌نفعان آموزشی خارجی شامل موارد زیر هستند:

انجمن‌های کالج

انجمن‌های کارآموزی

سیستم‌های دانشگاهی

انجمن‌های صنفی

تشکل‌های دانش‌آموزی

نهاد‌های توانبخشی حرفه‌ای دولتی

سازمان‌های اجرایی آموزش عالی دولتی

راهبرد‌های سرمایه انسانی

سیاست‌های سرمایه انسانی این هدف راهبردی نیازمند ایجاد یک تیم بسیار ماهر از متخصصان آموزشی است که به طور هماهنگ با یکدیگر کار کنند تا فرصت اقتصادی برای تمام افراد فراهم شود. برای ایجاد این ظرفیت، وزارتخانه کارهای زیر را انجام خواهد داد:

به کارگیری، توسعه‌ والهام‌بخشی به نیروی کار با عملکرد چشمگیر، با ایجاد، اجرا و حفظ استراتژی‌های مدیریتی مؤثر. این نیروها فعالیت‌هایی خواهند داشت که اهداف  ماموریت را پشتیبانی می‌کنند.

ایجاد ارتباط برای تسهیل همکاری بین نهاد‌ها در مسیری باز و شفاف برای دستیابی به اهداف ماموریت

این سیاست‌های سرمایه انسانی، از تعهد وزارتخانه جهت پرورش فرهنگ تعامل و همکاری و همچنین توسعه نیروهای کار متنوع، نتیجه‌گرا و با عملکرد بالا پشتیبانی می‌کند.

هدف راهبردی 3: تقویت کیفیت، دسترسی و استفاده از داده‌های آموزشی از طریق مدیریت بهتر و افزایش سطح شفافیت و حریم خصوصی

هدف راهبردی ۳ و اقدام‌های راهبردی 3-1 تا 3-3 بر تقویت تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها در آموزش تمرکز دارند. این اهداف بر آن هستند که ضمن حفاظت از حریم خصوصی دانش‌آموزان، روش‌های مدیریتی و دسترسی به داده‌های آموزشی را بهبود بخشند. وزارتخانه متعهد است ضمن حفاظت از حریم خصوصی، دسترسی ذی‌نفعان و کارکنان را به اطلاعات معنادار و مهم بهبود ببخشد. این بهبود به وزارتخانه و سایر ذی‌نفعان آموزشی کمک می‌کند تا اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه از سوی جوامع محلی، ایالت‌ها و مناطق محلی را در اختیار مردم قرار دهد. تقویت چارچوب‌ها و کیفیت مدیریت چرخه داده‌های وزارتخانه به اطمینان از صحت و قابل اعتنا بودن داده‌های مورد استفاده برای تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

اقدام راهبردی 3- 1: دیتاهای مدیریتی وزارتخانه، چرخه داده‌های آن و ظرفیت پشتیبانی داده‌های آموزشی بهبود داده‌ شود.

این اقدام راهبردی بر داده‌هایی که مبتنی بر چارچوب مدیریت داده‌ها و ظرفیت داخلی، از سوی وزارتخانه جمع‌آوری و ایجاد می‌شود، متمرکز است. مدیریت داده‌ها شامل توسعه، اجرا و نظارت بر برنامه‌ها، سیاست‌ها، نقشه‌ها و روش‌هایی است که ارزش داده‌ها و اطلاعات ارزیابی‌کنندۀ سرمایه‌گذاری‌ها را کنترل و افزایش می‌دهد. هدف اصلی از بهبود مدیریت داده‌ها، روشن کردن نقش‌ها و رویه‌های مورد استفاده برای بهینه‌سازی کیفیت و یکپارچگی داده‌ها است. استراتژی‌هایی که این هدف را دنبال می‌کند، فعالیت‌های وزارتخانه را در راستای گسترش و حمایت از ظرفیت نیروی کار ماهر هدایت می‌کند تا پیشرفت‌های مهمی حاصل شود. در نتیجه، والدین، جوامع محلی و شرکای محلی و ایالتی وزارتخانه تمایل بیشتری به استفاده از داده‌ها جهت تصمیم‌گیری آگاهانه برای فرزندان خود خواهند داشت. سیاست‌های اجرایی برای پشتیبانی از بهبود مدیریت داده‌های وزارتخانه و همچنین کیفیت و مقررات مورد نظر برای پشتیبانی از داده‌های آموزشی، شامل موراد زیر است که با نقاط عطف کوتاه مدت و بلند مدت همراه است:

ایجاد نیروی کار بسیار ماهر از متخصصان داده، در تمامی بخش‌های وزارتخانه، به منظور تسهیل در استفاده از داده‌ها و استفاده دقیق و مناسب از آن‌ها.

تدوین دوره‌های آموزشی مبتنی بر نقش برای هر یک از متخصصین

افزایش درصد شرکت دفاتر مختلف وزارتخانه در برنامه‌های آموزشی جدید، به‌طور مداوم

بهبود مدیریت چرخه داده وزارتخانه، با ارزیابی کیفیت،‌ زمان‌سنجی، عینیت، ‌سودمندی و یک‌پارچگی آن

به دنبال پیشرفت‌هایی در ساختار سازمانی وزارتخانه باشید که عملکرد بهتر داده‌ها، از جمله مزایای بالقوه در عملکرد بیشتر مدیریت داده‌های متمرکز را به دنبال داشته‌ باشد.

از طریق تیم استراتژی داده، پیام‌رسانی داخلی و راهنمایی‌های مرتبط با مدیریت داده‌ها را بهبود دهید.

بهترین شیوه‌ها و منابع مدیریت داده برای تقویت انتشار داده‌های وزارتخانه را به کار گیرید. 

برای درک بهتر مسائل مرتبط با کیفیت داده‌های آموزشی و اسناد مرتبط به آن، حلقه‌ها و ابزارهای بازخورد ایجاد کنید.

تعداد دفاتری را که در برنامه‌های خود از بهترین روش‌های شناخته‌شده برای مدیریت داده‌ها استفاده می‌کنند افزایش دهید.

اقدام راهبردی 3- 2: محافظت از حریم شخصی و شفافیت داده‌های آموزشی را در وزارتخانه و جامعه آموزشی توسعه دهید.

این اقدام راهبردی بر آن است تا با استفادۀ بیشتر از داده‌ها، به ارزیابی برنامه‌ها و سیاست‌‌گذاری‌ها بپردازد. این هدف با توسعۀ حفاظت از حریم شخصی و شفافیت داده‌ها در وزارتخانه و کل جامعۀ آموزشی همراه است. سیاست‌های اجرایی در پشتیبانی از توسعۀ حریم شخصی و شفافیت آموزشی، به شرح زیر است که دارای نقاط عطف کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌باشد:

برای توسعه حریم خصوصی، امنیت داده‌های آموزشی و شفافیت روش‌های داده از شرکای خارجی حمایت کنید.

با افزایش اقدامات اطلاع‌رسانی و اجرای تلاش‌های منطبق بر آن، حریم خصوصی دانش‌آموزان و امنیت داده‌ها را در مؤسسات آموزش عالی توسعه دهید.

نمونه‌ای از وب سایت‌های نهاد آموزشی محلی را برای شفافیت عملکرد داده‌های آن‌ها و انطباق با قوانین حریم خصوصی فدرال، هنگام قرارداد با شخص ثالث، مرور کنید.

بهبود کارایی اداری وزارتخانه، اجرای قانون و مساعدت‌های فنی مرتبط با حریم شخصی دانش‌آموزان.

اطمینان از اجرای به موقع حقوق آموزشی و شخصی خانواده[13]

اطمینان از اجرای به‌موقع تصمیمات سیاست حقوق آموزشی و شخصی خانواده

اطمینان از کمک‌رسانی فنی به موقع در زمینه حریم شخصی دانش‌آموز

اقدام راهبردی 3- 3: به ‌منظور تصمیم‌گیری آگاهانه در وزارتخانه و جامعۀ آموزشی، دسترسی به داده‌های آموزشی و استفاده از آن را افزایش دهید.

این اقدام راهبردی بر افزایش دسترسی به داده‌های آموزشی در تمامی سطوح و بهبود روش‌ها و دسترسی به ابزارهای لازم برای پشتیبانی از استفاده مناسبِ داده‌های آموزشی، به ‌منظور تصمیم‌گیری از سوی وزارتخانه و ذی‌نفعان آموزشی تمرکز دارد. این سیاست‌های اجرایی در راستای پشتیبانی از حداکثر میزان دسترسی به داده‌های آموزشی و استفاده‌ مناسب از آن‌ها است و شامل موارد زیر با نقاط عطف کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌شود:

توسعه و پیاده‌سازی روش‌هایی برای دستیابی به داده‌های آموزشی و تحلیل، تصور، تفسیر و نمایش این داده‌ها به منظور پشتیبانی از تصیمات آگاهانه:

زیرساخت‌های فنی و فرایندی وزارتخانه را برای افزایش قابلیت دسترسی به داده‌ها و استفاده کارمندان وزارتخانه از آن‌ها،‌ توسعه دهید.

ابزارهای مورد نیاز برای برقراری تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها در وزارتخانه، شناسایی و زمینۀ دسترسی به آن‌ها را ایجاد کنید.

سیاست‌ها، رویه‌ها و روش‌هایی را که بر تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در وزارتخانه تأکید دارند، ‌شناسایی کنید و آن‌ها را توسعه و آموزش دهید.

ایجاد بهترین روش‌ها برای انتشار داده‌های وزارتخانه، از طریق در دسترس قرارگرفتن این اسناد در فرم‌های کاربرد پسند، مناسب مخاطب و سازگار با فرم رضایت ۵۰۸ مهیا می‌شود. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

اصلاح ارتباطات دو طرفه میان مردم و وزارتخانه به‌منظور ساده‌سازی سطح دسترسی به داده‌ها و استفاده از آن‌ها

توسعه کمک‌های فنی برای افزایش قابلیت دسترسی به داده‌های آموزشی برای شرکای خارجی

شناسایی زمینه‌های داده‌آزاد برای افزایش دسترسی مخاطبان گسترده‌تر به داده‌ها

ایجاد الزامات برای گسترش یک فضای متمرکز به منظور میزبانی وب

از شرکای خارجی برای افزایش قابلیت دسترسی، کیفیت و استفاده از داده‌های آموزشی حمایت کنید.

از ذی‌نفعان خارجی برای استفاده از داده‌های وزارتخانه حمایت کنید.

برای استفاده از داده‌های آموزشی و افزایش تصیم‌گیری‌های مبتنی بر داده‌ها، اطلاعات ذی‌نفعان خارجی را شناسایی کنید و در جلسات ارائه دهید.

برنامه‌ها و شرکای خارجی مؤثر

این، یک هدف مقطعی است که تمامی دفاتر و برنامه‌های وزارتخانه و همچنین شرکای ایالتی و محلی و ذی‌نفعان آموزشی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

راهبرد‌های سرمایه انسانی

سیاست‌های سرمایه انسانی این هدف راهبردی، بر ایجاد یک نیروی کار بسیار ماهر در زمینه داده‌ها متمرکز است. این نیرو، مجهز به دانش، توانایی فنی و تخصص لازم برای تأمین نیازها و فرصت‌های رو به رشد وزارتخانه است. تدوین و اجرای یک برنامه آموزشی مبتنی بر سیاست‌ها، رویه‌ها و ابزارهای اجرایی، برای رسیدن موفقیت‌آمیز به این هدف راهبردی ضروری است. برای ایجاد این ظرفیت، وزارتخانه می‌بایست:

در زمینه تحصیل،‌ آموزش و سایر فرصت‌های تکمیلی برای ایجاد اولویت‌های حیاتی عملیاتی در تمامی بخش‌های وزارتخانه به‌منظور تسهیل در استفاده دقیق و مناسب از داده‌ها، سرمایه‌گذاری کند.

برنامه‌های آموزشی را برای متخصصان داده و کارکنان تخصصی در سطوح مختلف شناسایی کند.

بینش و تجربیات، دانش موسسات و ایده‌های خلاقانه سازمان‌ها را شناسایی، ایجاد، بازنمایی کنید و امکان به اشتراک گذاشتن اثربخش آن را فراهم کند.

شناسایی مکانیسم‌های پاسخگویی که ارتباط میان متخصصین داده و دیتاهای جمع‌آوری‌شده، تولید شده یا به‌اشتراک‌گذاشته‌شده را به شکل موثری برقرار می‌کند.

تعداد یا درصد متخصصین داده‌های وزارتخانه را که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند افزایش می‌دهد.

تعداد یا درصد متخصصین داده را که بر اساس برنامه‌های عملکردی خود اقدام به اجرای مسئولیت‌های خود می‌کنند، افزایش دهد.

هدف راهبردی 4: اثربخشی، کارایی و مسئولیت‌پذیری وزارتخانه را اصلاح کنید.

ظرفیت سازمانی وزارتخانه ما، نه تنها به سرمایه انسانی ما، بلکه به منایع دیگری از جمله منابع فیزیکی، مادی، اقتصادی و اطلاعاتی متکی است. هدف راهبردی ۴ و اقدام‌های راهبردی 4-1 تا 4-4 بر توسعه روند وزارتخانه متمرکز است، مانند بررسی مقررات و در صورت لزوم لغو، جایگزینی یا اصلاح آن‌ها. دستیابی به این هدف، مقررات منسوخ، غیرضروری یا بی‌اثر را از بین می‌برد و مقرراتی را که موجب حذف مشاغل، ‌جلوگیری از ایجاد شغل، تحمیل هزینه‌ بیش از سود یا تحمیل هزینه ناخواسته به طرفین قرارداد می‌شود، لغو، جایگزین و اصلاح می‌کند و ضمن بهبود نمرات نظرسنجی کارمندان فدرال، فرآیند مدیریت ریسک سازمانی با عملکرد بالا را ایجاد خواهد کرد.

اقدام راهبردی 4- 1: با شناسایی مقررات،‌  فرآیندها و سیاست‌های وقت‌گیر و تلاش جهت بهبود یا از بین بردن‌ آن‌ها، ضمن حفاظت از مالیات‌دهندگان، به مقررات نظارتی مؤسسات آموزشی کنید و از بار مسئولیت آنها بکاهید.

این اقدام راهبردی با کاهش نظارت‌های سنگین و بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری، از جمله مواردی که در روند اعطای کمک‌های مالی، قراردادها و گزارش‌ها بر وام‌گیرنده، تأثیر دارد، به وزارتخانه می‌کند تا بتواند بهتر از گذشته، خدمات‌رسانی کند. این کاهش مسئولیت و تلاش برای ایجاد سهولت در روند‌های داخلی، فضای کاری را کارآمدتر می‌کند و به وزارتخانه اجازه می‌دهد خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. سیاست‌های اجرایی که بر ساده‌سازی روندها و کاهش بار مسئولیت وام‌گیرندگان تمرکز دارند، شامل موارد زیر می‌شود:

کاهش هزینه‌های تراکنش‌های داخلی با مرور فرآیندهای داخلی و شناسایی فرصت‌های افزایش کاری

شناسایی فرصت‌های همکاری با سایر نهاد‌های فدرال برای بهبود روندهای مشترک مانند روند استخدام

استفاده از کارگروه اصلاح مقررات برای شناسایی و در صورت لزوم لغو، جایگزینی یا اصلاح مقررات منسوخ، ناسازگار، ‌غیرضرروی یا ناکارآمد (مقرراتی که مشاغل را از بین می‌برد یا از ایجاد مشاغل جلوگیری می‌کند یا بر دستورات اجرایی که لغو یا اساسا اصلاح شده‌اند و یا دیگر عملی نیستند تکیه می‌کنند).

اقدام راهبردی 4- 2: خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری را شناسایی، ارزیابی، نظارت و مدیریت کنید.

این اقدام راهبردی با ایجاد روش‌های قوی مدیریت ریسک سازمانی، بر عملکرد مؤثرتر وزارتخانه متمرکز می‌شود. وزارتخانه با ادغام فرآیندهای موجود مدیریت ریسک و گنجاندن ریسک به عنوان یک عنصر اصلی در کلیه فعالیت‌های مهم تصمیم‌گیری روزمره و استراتژیک، اجرای مدیریت ریسک سازمانی خود را تقویت می‌کند. وزارتخانه همچنین یک فرهنگ ریسک‌آگاهی را توسعه می‌دهد و تمرکز بیشتر بر خطرهایی که وزارتخانه با آن روبه‌رو است را تسهیل می‌کند و بحث‌های آزاد در مورد چگونگی تأثیرگذاری این ریسک‌ها بر انجام مأموریت وزارتخانه و همسو بودن منابع برای کاهش خطر را تا یک سطح قابل قبول تقویت می‌کند. سیاست‌های اجرایی برای این اقدام راهبردی بر اجرای رویه‌های قوی مدیریت ریسک سازمانی، در تمام وزارتخانه متمرکز است. نقاط عطف کوتاه مدت و بلند مدت شامل موارد زیر می‌شوند:

اجرای یک چارچوب مدیریت ریسک سازمانی مناسب در وزارتخانه که از فعالیت‌های موجود مدیریت، فرآیندها و نهادهای حاکمیتی بهره ببرد.

پروفایل ریسک را مرتباً به‌روزرسانی کنید.

صاحبان ریسک را شناسایی کنید.

برنامه‌های کاهش ریسک را تدوین کنید.

فرهنگ ریسک‌آگاه ایجاد کنید که در آن ریسک‌ها و پاسخ آن‌ها به‌طور آشکار مورد بحث قرار گیرند.

استراتژی‌های ارتباطی (از بالا به پایین/ پایین به بالا) را توسعه دهید.

مدیریت ریسک سازمانی را با برنامۀ کنترل داخل وزارتخانه ادغام کنید.

مدیریت یکپارچه و هماهنگ ریسک‌های سرمایه‌گذاری در راستای دستیابی به نقشه راهبردی

اقدامات برای رفع چالش‌های اصلی مدیریتی (از جمله موارد شناسایی شده توسط دفتر بازرس کل) و برنامه‌های کاهش ریسک را یکپارچه کنید.

در تخصیص منابع، ریسک‌های سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید.

بین ریسک‌های مرتبط با اقدام راهبردی 4-1 و راهبردهای اجرایی همسو با عملکردهای اصلی وزارتخانه، ارتباط واضح ایجاد کنید.

اقدام راهبردی 4- 3: با افزایش حمایت از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، سیستم‌ها و داده‌ها، امنیت سایبری وزارتخانه را تقویت کنید.

این هدف اقدام راهبردی بر تقویت حمایت از زیرساخت‌ها، سیستم‌ها و داده‌های فناوری اطلاعات وزارتخانه، برای افزایش توانایی کارمندان در انجام وظایف خود، متمرکز است. بهبود امنیت سایبری یکی از عوامل اصلی در اطمینان از حفاظت سیستم‌ها و داده‌های این بخش خواهد بود و به شما کمک می‌کند تا بنیادی محکم برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات وزارتخانه ایجاد کنید. سیاست‌های اجرایی در این اقدام راهبردی، بر تقویت امنیت سایبری وزارتخانه، زیرساخت فناوری اطلاعات و مدیریت چرخۀ داده، متمرکز است و نقاط عطف کوتاه‌مدت و بلندمدت آن به شرح زیر است:

اجرای خدمات امنیت سایبری برای افزایش توانایی ارائۀ ایمن فرصت‌های آموزشی به مشتریان در سیستم‌عامل‌ها و تجربه آنچه انتظار می‌رود.

فراهم کردن امنیت سایبری با بازدهی کامل و بسیار مقاوم، با قابلیت نظارت مستمر بر خطرها و محافظت از سیستم‌ها و اطلاعات

گسترش برنامه‌های ارتباطی برای بهبود وضعیت امنیت سایبری و ارائه خدمات وزارتخانه

استفاده از یک برنامۀ توسعه‌محور برای نیروی کار، جهت دستیابی، حفظ، توسعه و ارتقای تخصص‌ها و مهارت‌های مهم، با رفع کمبود نیروی کار امنیت سایبری

افزایش قابلیت‌های اطلاعاتی تهدیدات سایبری برای اطمینان از اینکه سیستم‌های وزارتخانه می‌توانند به‌طور موثری حملات پیچیدۀ سایبری را شناسایی کنند، ‌به آن‌ها پاسخ دهند و اطلاعات را بازیابی نمایند.

آموزش کارمندان وزارتخانه دربارۀ نقش آن‌ها در ارتقای امنیت سایبری و حفظ امنیت بیشتر وزارتخانه

اقدام راهبردی 4- 4: با استفاده از اقدامات توسعه حرفه‌ای و پاسخگویی، درگیر شدن و آمادگی نیروی کار وزارتخانه را بهبود ببخشید.

این اقدام راهبردی بر حداکثر کردن اثربخشی کارکنان متمرکز است، بنابراین درگیر شدن کاری و عملکرد نیروی کار را بهبود می‌بخشد. وزارتخانه فرصت‌های رشد را برای کارکنان فراهم می‌کند و اقدامات مبتنی بر پاسخگویی را برای کمک به درگیر شدن آنها در کارها انجام می‌دهد. سیاست‌های اجرایی این اقدام راهبردی بر ایجاد نیروی کار متعهد و پاسخگو متمرکز است. نقاط عطف کوتاه مدت و بلند مدت شامل موارد زیر می‌شوند:

یک راهبرد ارتباط داخلی برای یکپارچه‌سازی مشارکت کارمندان در عملیات‌های روزمره و فعالیت‌های اصلاحی تدوین کنید.

فرصت‌های توسعه حرفه‌ای را برای ایجاد نیروی کار بسیار درگیر و آماده، با مهارت‌های لازم برای ارتقاء دستیابی به بیانیۀ مأموریت فراهم کنید.

برنامه‌ریزی برای جانشینی را تقویت کنید، از جمله برنامه‌ریزی برای اجرای فاز داوطلبانه بازنشستگی پیش از موعد و اعطای مشوق برای جدایی داوطلبانه به‌منظور بازسازی موقعیت‌ها، متناسب با مجموعه مهارت‌های مورد نیاز

اطمینان حاصل کنید که سرپرستان و مدیران برنامه‌های توسعه فردی فعال دارند.

اطمینان حاصل کنید که برنامه‌های عملکرد سرپرست و مدیر شامل یک عنصر حیاتی قابل اندازه‌گیری در ارتباط با تعامل کارمندان و نتایجی برای بهبود مشارکت کارمندان باشند.

یک استراتژی هدفمند برای حفظ و استفاده از مجموعه مهارت‌های مهم کارمندان ایجاد کنید:

همزمان با تلاش برای کاهش نیروی فدرال، راهبرد‌های آموزش متقابل و تغییر کاربری را توسعه دهید.

ارزیابی نیازهای آموزشی را برای تمام مجموعه‌های شغلی مهم انجام دهید.

سیستم اطلاعاتی سلامت سازمانی را تدوین و اجرا کنید.

برنامه‌ها و شرکای خارجی مؤثر

این هدف راهبردی، تمامی دفاتر وزارتخانه و شرکای خارجی زیر نظر آن را در بر می‌گیرد که شامل OMB، دفتر مدیریت پرسنل و سایر نهاد‌های فدرال است.

راهبرد‌های سرمایه انسانی

سیاست‌های سرمایه انسانی، این هدف راهبردی را با تمرکز بر تسهیل و بهبود فرآیندهای وزارتخانه، پشتیبانی می‌کند که برای داشتن یک فضای کار کارآمدتر، توسعه فرهنگ آگاه از ریسک، بهبود عملکرد کارکنان و ایجاد نیروی کار بسیار موثر و متعهد است. برای ایجاد این طرح توسعه، وزارتخانه اقدامات زیر را انجام می‌دهد:

اختصاص منابع به کارکنان جهت کسب دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های جدید و پیشرفته و به‌کارگیری آن‌ها و همچنین پیشرفت در سازمان از طریق فعالیت‌آموزشی و توسعه‌محور.

به اشتراک‌گذاری بهترین روش‌ها، پرورش خلاقیت‌ها و همکاری در توسعه و اجرای فرایندها و رویه‌های جدید برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی.

بررسی پیشرفت‌های سازمانی، اجرا و ابلاغ آن‌ها و الهام‌بخشی به کارکنان برای دستیابی به پیش‌روی‌های چشمگیر، پایدار و قابل اندازه‌گیری در عملکردشان به‌طور منظم و مداوم.

جمع‌آوری، تحلیل و بررسی گزارش عملکردها برای بهره‌وری و توسعۀ برآیند کار.

پیاده‌سازی یک سیستم مدیریتی بر اساس تمایزبخشی میان سطوح عملکرد کارکنان، بازخورد دادن منظم به کارمندان و پیوند عملکرد فردی با اهداف سازمانی.

مسیر آینده

ایالت‌ها، مناطق مدارس و مؤسسات آموزشی نقش کلیدی در ارائه آموزش باکیفیت بالا دارند. با آنکه اختیارات وزارتخانه محدود است و قابلیت تأثیرگذاری بر تمام خروجی‌های تحصیلی را ندارد، اما این بخش به حمایت از ایالت‌ها، مناطق مدارس و مؤسسات آموزشی متعهد است تا بتوانند در کسب مهارت‌های لازم برای موفقیت در مدرسه به دانش‌آموزان کمک کنند و سپس فرصت‌های آموزش عالی و انتقال به نیروی کار را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

یکی از عوامل دیگری که این برنامۀ راهبردی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، ظرفیت نهاد‌های آموزشی ایالتی و محلی است. با پذیرش مسئولیت مدیریت برنامه، این سازمان‌ها می‌بایست نیازهای نیروی کار خود را در نظر بگیرند. علاوه بر این در شرایط اقتصادی کنونی که بودجه‌ها رو به انقباض هستند، نیازها و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان در حال افزایش است. با توجه به محدودیت منابع مالی، گسترش خدمات و پشتیبانی از دانش‌آموزان جهت رفع نیازها و تأمین سلامت آن‌ها کماکان یک چالش خواهد بود. از طرف دیگر تفاوت در دسترسی به بودجه و منابع در سطح ایالت و سطوح محلی، مسائل چالش برانگیزی در مسیر خدمت‌رسانی به همه‌ دانش‌آموزان از جمله اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌کند. در طول اجرای این برنامۀ راهبردی، وزارتخانه برای رسیدگی به عوامل موثر خارجی، بخش کمک فنی و همکاری با مؤسسات ایجاد کرده‌ است.

وزارتخانه هر سه ماه یک بار روند بررسی عملکردها، ابتکارات راهبردی هدفمند و ارتباط با مدیران و ذی‌نفعان آموزشی را برای ارزیابی پیشرفت و توسعۀ تعامل‌ها جهت دستیابی به اهداف و نتایج راهبردی ادامه خواهد داد. پیشرفت مداوم، به چرخه‌های مستمر ارزیابی عملکرد، بررسی داده‌ها و استفاده از درس‌های آموخته شده برای بهبود روش‌ها بستگی دارد. تقویت یک فرهنگ پیشرفت مداوم، در قلب تلاش‌های این گروه است تا پشتیبانی از مدیران، مربیان و سیاست‌گذاران و همکاری با آن‌ها به هدف به دست‌آوردن نتایج بهتر برای همه دانش‌آموزان صورت پذیرد.

 

[1] Magnet

[2] postsecondary

[3] Workforce Innovation and Opportunity Act

[4] Pay for Success

[5] collective impact models

[6] Workforce Innovation and Opportunity Act

[7] Carl D. Perkins Career and Technical Education Act

[8] competency-based education

[9] dual enrollment

[10] Higher Education Act

[11] Administrative Procedures Act

[12] StudentAid.gov

[13] Family Educational Rights and Privacy Act (FERPA)

 

«دریافت فایل»