مؤسسه بکابوک نیز در سال 1972 برای تهیۀ محتوای آموزشی مسیحی دایر شده است. این مؤسسۀ انتشاراتی تا به حال در حدود 1000 تولید آموزشی برای تمام مقاطع و موضوعات مدرسه‌ای داشته که همۀ آن‌ها بر اساس تجربۀ مدرسۀ خصوصی مسیحی پنساکولا تهیه و عرضه شده است؛ مدرسه‌ای که در سال 1954 میلادی توسط ارلین هورتون و همسر او بکا (پایه‌گذاران مؤسسۀ بکابوک) در فلوریدای آمریکا تأسیس شده است.[1]

بیش از 40 سال پیش بکابوک[2] با مأموریت تجهیز مدارس مسیحی با کتب بسیار باکیفیت و تجهیزات کمک‌آموزشی شروع به کار کرد، تا هر مدرسه‌ای با کمک آن اهداف آموزشی و تربیتی‌اش را برآورده کند. صدها مادۀ آموزشی سنتی از بکابوک در طول دورۀ 50 ساله در کلاس‌های دبیرستان خصوصی مسیحی پنساکولا[3] که یکی از بزرگترین و قابل احترام‌ترین مدارس مسیحی آمریکاست تکامل یافته است. در نتیجه بکابوک به عنوان بهترین استاندارد در چاپ کتاب درسی و سایر مواد درسی در سراسر کشور شناخته شده است.

رویکرد بکابوک به تعلیم و تربیت آموختن را پرنشاط، جذاب و به‌یادماندنی می‌کند. مواد آموزشی ما تئوری ملموسی را که به طور بنیادین به عملی‌بودن مبتنی است، نشان می‌دهد. محققین حاذق بررسی اولیه را در هر موضوعی انجام می‌دهند. بنابراین تألیفات ما روی مبنای محکمی از حقیقت مطلق و دانش استوار ساخته و توسط متخصصین متعهد و بااستعدادی که دارای پایۀ محکمی در جنبه‌های عملی تدریس کلاس درس دارند، نوشته شده است.

اساس هر مدرسۀ مسیحی باید اصول و آموزه‌های کلام خداوند باشد و دانش‌آموزان امروز احتیاج به یادگیری دانش گردآوری‌شدۀ گذشته از جهان‌بینی انجیلی دارند، تا بنیان محکمی برای ارزیابی حال و تصمیم‌گیری شایسته برای آینده داشته باشند. در ادامه روند تقریباً ضروری و یکسان برای تأسیس مدرسه در ماه‌های منتهی به بازگشایی ارائه شده است.

فهرست ماه مارس

درخواست بستۀ تأسیس مدرسه[4]، اطلاعات ویدئویی دبیرستان خصوصی بکا[5] و برنامه‌ریز اقتصادی از مؤسسۀ بکا بوک[6].

درخواست مشاور و بازدیدکننده‌ای از مؤسسۀ بکا بوک برای دیدن شما، تا اینکه بتوانید کتب درسی مسیحی را بیازمایید و دی‌وی‌دی تبلیغ را ببینید.

مطالعۀ کتاب مدرسۀ مسیحی موفق[7] (از سایت بکا بوک قابل دسترسی است).

مطالعۀ کتب موجود در زمینۀ تربیت تا بتوانید تفاوت بین رویکرد تربیت غیرمسیحی و مسیحی را تشخیص دهید.

فلسفۀ تربیتی و هدف مدرسۀ مسیحی‌تان را تعیین کنید: تبشیر[8]، آموزش مسیحی یا هردو).

انتخاب برنامه‌های درسی کتاب مقدس و آموزشی، و کتب درسی که استفاده می‌شود. اگر شما فلسفۀ مسیحی سنتی دارید، می‌توانید از مؤسسۀ بکا بوک استفاده کنید.

ساختار مدرسه را تعیین کنید. آیا شامل هیأت امنا، انجمن اولیا، یا انجمن کلیساست؟ مسئول چه کسی است؟

گروه مناسبی داشته باشید که به جهت هماهنگی بر روی تمامیت برنامه رأی بدهد.

پایه‌های تحصیلی را تعیین کنید. اگر احتیاج دارید از ویدئوی دبیرستان خصوصی بکا استفاده کنید، تصمیم خود را بگیرید. برنامۀ موقت داشته باشید.

بودجۀ برنامه‌ریزی شدۀ ساده‌ای تهیه کنید.

نرخ‌های شهریه را تعیین کنید. اگر نرخ‌های خانوادگی دارید، به یاد داشته باشید که نرخ فرزند دوم در هر خانواده میانگین شهریه هر دانش‌آموز است.

روز افتتاح مدرسه و پایه‌های تحصیلی را اعلام کنید.

فهرستی از معلمان احتمالی گردآوری و استخدام را آغاز کنید. ثبت‌نام دانش‌آموزان را شروع کنید.

مققرات ایالتی را با دیگر مدارس مسیحی بررسی کنید.

در مرکز مدیران کالج مسیحی پنساکولا[9] حضور پیدا کنید.

فهرست ماه آوریل

برشور اطلاع‌رسانی افتتاح مدرسه را تهیه کنید.

برای شروع ادارۀ مدرسه برنامه‌ای جهت سرمایه‌گذاری یا گردآوری اعانه تدوین کنید.

جدول زمانی حقوق، سودها، مرخصی‌های استعلاجی و بیمۀ پرسنل را تدوین کنید.

بودجۀ عملیاتی خود را به کار بیندازید.

سیستم دفترداری را برای رسیدها، چک‌ها، سپرده‌ها و صورت‌حساب‌ها راه‌اندازی کنید.

نام‌نویسی دانش‌آموزان را شروع کنید. فرم‌های ثبت‌نام و شهریه را آماده داشت باشید.

از مدارس مسیحی دیگر بازدید کنید و نمونه‌ای از سیاست‌ها و آیین‌نامه‌ها را بگیرید، مانند: شرح‌وظایف کارکنان، فعالیت‌های دانش‌آموزی و هندبوک‌ها.

نیازهای احتمالی ساختمان مدرسه را برنامه‌ریزی کنید. مکان‌های مورد نیاز را بازسازی کنید. قفسه‌ها، کمدها، تخته‌ها، میزها، مبلمان، بایگانی و ... را آماده کنید.

دفتر کار را آماده کنید: لوازم‌التحریر، تلفن‌ها، رایانه، سبد زباله، مداد، خودکار و ... .

فرم‌های درخواست به کار را دسترس داشته باشید تا در زمان استخدام معلمان و به توافق رسیدن از آنها استفاده کنید.

تبلیغات را در روزنامه‌ها، نامه‌نگاری‌ها و مراسم‌های مذهبی کلیسا ادامه دهید.

رویه‌های دفتر ثبت‌نام را برنامه‌ریزی کنید.

فهرست ماه می

ضیافتی برای گردآوری اعانه ترتیب دهید.

ابزارهای آموزشی مورد نیاز خود را از بکا بوک درخواست کنید.

نام‌نویسی دانش‌آموزان را ادامه دهید.

موارد بهداشت، ساختمان و ایمنی آتش‌سوزی را با سایر مدارس مسیحی بررسی کنید.

تقویمی از رویدادها را برنامه‌ریزی کنید: مدت زمان روزانۀ مدرسه، مدت سال تحصیلی، دیدارها با والدین و ... .

نوشتن سیاست‌های مدرسه را شروع کنید و هندبوک کادر را تکمیل کنید. اجباری نیست، اما هر رویه‌ای را که به ذهنتان می‌رسد سریع  یادداشت کنید.

برای کمک‌های اولیه برنامه‌ریزی کنید؛ معمولاً بستۀ کوچک کمک‌های اولیه کافی است. اگر تختی برای کودکان و معلمان بیمار فراهم کنید، بسیار خوب خواهد بود.

معلم‌های جایگزین را در نظر بگیرید.

فضای تربیت بدنی و برنامۀ ورزش را انتخاب کنید.

برنامۀ ناهار را انتخاب کنید؛ یا دانش‌آموزان ناهار می‌آورند، یا ماشین‌فروش استفاده کنید؛ اگر تعداد ثبت‌نام‌ها زیاد باشد از نظر اقتصادی مدرسه می‌تواند سفارش غذا بگیرد.

در صورت ازدحام مسیر عبوری و ورود و خروج برای ترافیک خودروها پیش‌بینی کنید.

برنامۀ مراقبتی گسترش‌یافته را برای مهدکودک و دانش‌آموزان ابتدایی تا ساعت 5 بعدازظهر یا دیرتر تدارک ببینید.

فهرست ماه ژوئن

هندبوک دانش‌آموز را تهیه کنید.

اگر از آموزش تصویری استفاده می‌کنید، بسته‌های ویدئویی دانش‌آموز و معلم مؤسسۀ بکا بوک را سفارش دهید.

اگر از آموزش تصویری استفاده نمی‌کنید، تمام مواد مورد نیاز دانش‌آموزان را مطابق فهرست ثبت‌نام و علاوه بر آن از مؤسسۀ بکا بوک درخواست کنید.

فهرست کتاب‌های درخواستی را تکمیل کنید.

آماده‌سازی کلاس‌های فیزیکی [حضوری در مقابل مجازی] را کامل کنید.

برای کارورزی ماه جولای معلمان برنامه‌ریزی کنید: سمینار تابستان در کالج مسیحی پنسکولا

فهرست ماه جولای

کار روی هندبوک کادر را ادامه دهید (اختیاری است و می‌توانید یک یا دو سال صبر کنید). لازم است هندبوک دانش‌آموز کامل شود و برای اول آگوست به والدینی که ثبت‌نام کرده‌اند ارسال شود. روی تقویم رویدادها برای سال تحصیلی کار کنید.

شرکت معلمان (و مدیر) در سمینار تابستان کالج پنسکولا

سفارش چند نسخه کتاب بیشتر برای ثبت‌نام‌های تأخیری

فهرست ماه آگوست

شهریۀ ماه اول باید آماده باشد.

با توجه به خدمات سرایداری، افراد را در نظر بگیرید و برای نظافت ساختمان‌های اقدام کنید. در صورت نیاز این خدمات را اجاره کنید.

کلاس‌های دانش‌آموزان و معلمان را تعیین کنید.

برنامۀ زمانی کلاس‌ها را نهایی کنید.

محلی مناسب برای اجتماعات و کلیسا داشته باشید.

ملاقات‌های لازم برای معلمان را مدیریت کنید.

روز آغاز و ملاقات عصر دانش‌آموزان و والدین را برنامه‌ریزی و هدایت کنید.

 

[1] https://www.abeka.com/AbekaDifference.aspx

[2] A Beka Academy (https://www.abeka.com/)

[3] Pensacola, Florida

[4] Starting School Packet

[5] A Beka Academy

[6] A Beka Book

[7] The Successful Christian School

[8] Evangelism

[9] Principals Clinic at Pensacola Christian College

 

«دریافت فایل»