:small_orange_diamond:زندگی خانوادهها، مدیران، معلّمان و دانشآموزان بهنحوی با فعّالیّتهای مدرسهای در هم تنیده شده است و از آنجا که دین مجموعهای از دستورالعملها برای زندگی فردی و اجتماعی است، متدیّنان با پرسش از فقها و پاسداران دین، تلاش کردهاند تا نهاد آموزش و تربیت را منطبق با آموزههای دینی به جریان بیندازند و بهکار بگیرند.
:small_orange_diamond:مجموعهی این پرسشها و پاسخها بیش از آنکه در مقام ارائهی یک «نظام» مطلوب آموزشی از دیدگاه فقه باشد، نقاط پراکندهای را نشان میدهد که کنار هم قرار گرفتن آنها، دغدغههای مؤمنان را در مواجهه با نهاد آموزش و پرورش در بین جامعهی مسمانان به تصویر میکشد.
:small_orange_diamond:انتشار این مجموعه به پرسشگریهای نهاد آموزش و تربیت از فقها و مرزداران دین، نظام میبخشد، راههای نرفته و موضوعات مهمّ فروگذاشته شده را نشان میدهد و در بستر یک جامعهی متعهّد به رعایت موازین فقهی، ملاحظات مختلفی را که به رشد نهاد تربیت کمک میکند، در کنار هم قرار میدهد.
این مجموعه در سه جلد گردآوری شده است:
دفتر اول: مدیران مدارس و فعالان تربیتی
دفتر دوم: معلمان و مربیان
دفتر سوم: والدین و دانشآموزان